zaterdag 14 februari 2009

Mazout geleverd

Donderdag tijdens de training besloot ik dat het nog eens tijd was om te meten hoeveel mazout er nog in de tank zat. Dat is een vuil jobke dus ik doe dat niet zo graag. Ik nam de pechelbuis en stak die in de tank. Toen ik ze eruit haalde bleek er slechts 6 cm mazout in te zitten. Ik dacht: hoe kan dat nu, vroeger gaf de brander het al op als er nog maar 15 cm mazout in zat, en nu brandde hij nog vrolijk. Een half uur later was het echter gedaan, mazout op (ge kunt dat rieken, vlak voor hij het opgeeft begint het in de zaal naar mazout te stinken).

Ik heb terug mijn oude truk moeten toepassen: de mazouttank scheef zetten zodat we nog twee uur verder konden stoken.

Vrijdagmorgen Koninckx mazout gebeld en die zijn in de namiddag komen leveren.

Aantal liters: 2551
Prijs: 1132,51 euro

Per uur dat de brander brandt, verstookt hij 20 liter. Dat maakt dat we nu terug 127 uur stoken. In de zaal hangt een urenteller naast de thermostaat, en als ik de huidige stand vermeerder met 127, dan weten we wanneer hij de volgende keer leeg zal zijn. Ik heb dat getal op een blad papier opgeschreven dat naast die teller hangt.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers