zaterdag 14 november 2009

IK-Gym audit komt er weer aan

Het is weer drie jaar geleden sinds onze laatste IK-Gym audit. Voor wie het niet kent: het is een doorlichting van de werking van de turnkring. Hoe beter je club georganiseerd is, hoe meer punten je krijgt. Tijdens onze laatste audit behaalden we 71%. Dat is op zich niet slecht, maar er zijn 2 redenen waarom we het deze keer beter gaan doen:

1) GymFed eist vanaf volgend jaar dat clubs die wedstrijden turnen op het hoogste niveau een bepaalde IK-Gym score behalen in die discipline. Omdat wij bij onze vorige doorlichting nog geen tumbling-gymnasten op A-niveau hadden, moeten we zowieso ervoor zorgen dat onze score voor tumbling hoger ligt dan toen.

2) Op het bestuursweekend is in het kader van de nieuwe turnzaal gezegd dat we maar beter de kwaliteit van de werking van GymKa zo hoog mogelijk opvijzelen. Het doel dat we toen stelden is niet van de poes: in 2012 wil GymKa de hoogste IK-Gym score hebben van heel Vlaanderen (>= 92%). Voor 2010 is het doel 80%.

Voor het huidige wedstrijdseizoen voldoet ons IK-Gym label nog. Daarom hebben we nieuwe doorlichting aangevraagd in de maand april of mei.

Voor wie meer wil weten over ik-gym: zie www.ikgym.be

Tom
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers