maandag 28 oktober 2013

Kaderdag Dans

Gisteren zijn Annick, Sarah, Eline en Ikzelf (Ine) vroeg in de morgen naar Leuven vertrokken. Waar we heel de dag hebben gedanst. De sessies waren in verschillende stijlen en niveau's. Zo zijn Anncik , Eline en ik begonnen een sessie moderne dans. Terwijl Sarah naar de sessie kids ging. Daarna zijn we samen naar de sessie partnering in de moderne dans gegaan. Om de voormiddag af te sluiten hebben we deel genomen aan een sessie hiphop fast. Na de middagpauze begonnen we aan een sessie moderne dans. Tot slot sloten Ik en Sarah af met een sessie clipdance en Eline en Annick met de sessie streetdance. Ik vond het een zeer leuke ervaring, Maar dansen is toch niet zo simpel als het er altijd uit ziet! Omdat 90 % van de aanwezige dansjuffen zijn en ervaren dansers, was het voor mij toch iets nieuws. U elegant laten vallen in een dans, sliden over de grond, rollen over de grond, draaien naar links, rechts, achter, voor. Sprongen met draaien, mislukte radslagen, elkaar opvangen.. En dan nog eens de armbewegingen en het gevoel in de dans leggen. En nieuwe termen zoals eerste positie, arabesque, chassee,... Toch heel iets anders als turnen :). Vandaag goed stijf, blauwe knieen , pijnlijke poepkes! Maar vooral met veel enthousiasme gedanst ! Ik heb ervan genoten.. hopelijk kan ik deze ervaring gebruiken om volgend jaar een prachtig nummer aan te leren voor het turnfeest.. Al denk ik dat er nog veel oefening voor nodig is ! Aan de dansers van ons club dikke pluim voor wat jullie altijd brengen op turnshows en optredens! Ik blijf bij het houden op turnen :) Groetjes De dansers van de dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers